Hydrateren bij dit warme weer

☀Het wordt weer warm dit weekend☀
Als we de weersvoorspellingen mogen geloven, genieten we dit weekend weer van 30° en zelfs meer!
Tijd dus om een belangrijk aspect erbij te halen.. Water 🥛
Water drinken is ok… Neen, TE VEEL water drinken is niet ok.
Jezelf verplichten om zomaar een vaste hoeveelheid water per dag te drinken, is echt niet nodig.
Elke dag is anders.
Heb je gesport en hierbij gezweet?
Ben je ziek?
Ben je pas begonnen aan een koolhydraatarm dieet?
Verschillende elementen bepalen je behoefte aan drank dus ga niet zomaar in het wilde weg kiezen.
Weet dat je door veel te drinken ook meer mineralen uit plast.
Deze moet je dan opnieuw weer aanvullen!
Deze zijn namelijk bouwstoffen voor je lichaam.

Bepaal zelf hoeveel je drinkt en neem zeker volgende tips mee:
➡️ Laat je dorstgevoel een goede gids zijn en dwing jezelf niet om meer te drinken.
➡️ Drink niet te veel grote hoeveelheden. Hou je mineralenbalans in evenwicht.
➡️ Opgelet! Koffie, thee, alcohol, bruisende drankjes hydrateren je niet!
Al zouden veel het willen, sorry dit is niet het geval!
➡️ Drink niet te veel bij de maaltijd (zo verdun je je maagzuur).
➡️ Drink niet te veel ijskoud water.
Dit kan bepaalde zenuwen overprikkelen en je vertering negatief beïnvloeden.
➡️ Kies voor mineraalwater met zo weinig mogelijk droogresten (gebruik eventueel
een filtersysteem of kies voor een kwaliteitsmerk). Lees dus zeker je etiket.
En nu, drinken maar… Denk er aan, wel met mate 😎