Vasten

Hoe ga ik om met honger en frustratie tijdens het vasten?

πŸ‘‰ Wat honger voelen is geen probleem. Ons lichaam gaat hier perfect mee om. In onze huidige maatschappij gaan we er, verkeerdelijk, van uit dat we continu voedsel en drank ter onze beschikking moeten hebben. Niets is minder waar!
πŸ‘‰ Ons lichaam houdt wel van een gezonde portie stress, dit noemen we hormese

Deze hulpmiddelen helpen je zeker en vast:

Valerie happy healthy coach omgaan met stress en frustratie tijdens het vasten

πŸ’« Drink bruiswater. Het geeft wat pit in de mond

πŸ’« Drink koffie of thee: de adrenalinestimulans dempt de honger

πŸ’« Gebruik voldoende zout (een paar korreltjes op je tong of in een glas water) of gebruik een electrolytenmix
πŸ’« Beweeg: dit heeft 2 voordelen:
1) jouw bloed gaat naar de spieren die actief zijn
2) je verhoogt het aantal ketonen
– beide effecten onderdrukken het hongergevoel

πŸ’« Kom buiten en adem

πŸ’« Neem een koude douche

πŸ’« Geniet van een moment in de sauna of neem een massage

πŸ’« Meditatie en mindfulness brengen rust in jouw gedachten en gevoel

Deze twee extra tips geef ik nog mee:

πŸ’« Zorg dat je goed bent uitgeslapen wanneer je aan het vasten begint. Vermoeidheid stimuleert immers het hongerhormoon.

πŸ’« Wanneer je het echt heel moeilijk krijgt, voeg tweemaal per dag een klein theelepeltje MCT-olie toe aan jouw koffie of thee. Het geeft meteen energie, haalt de scherpe kantjes van het vasten af en ook je lichaam ervaart minder stress.

MAAR
✨Wees vooral mild voor jezelf – wat deze keer niet lukt, is volgende keer wel mogelijk! ✨✨

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *